vineri, februarie 6

Gran Torino (2008)

daca si Clint Eastwood a ajuns sa faca filme proaste care sunt privite ca adevarate capodopere, atunci chiar ca ne ducem de rapa.

luni sau marti am vazut Gran Torino (2008) si am ramas profund dezamagit. desi are parte de o poveste dramatica destul de ok si cu un final bun, filmul e foarte slab. pierdere de timp, nu alta. daca in In Bruges mai vedeai o cladire, mai ascultai o muzica faina si te mai minunai de incercarile nereusite ale regizorului, aici chiar n-ai ce vedea.
filmul e slab pt ca-i lipseste naturaletea, veridicitatea personajelor si a intamplarilor. totul e prea grosolan si neretusat ca sa lase o impresie buna, iar cand cliseele vin peste tine de nu le mai poti face fata, atunci chiar iti dai seama ca regizorul a dat-o in bara. parca ar fi facut cu picioarele, sincer.

in puii mei, unde naibii s-a mai pomenit sa arati o baba care scuipa voma si filmul sa nu fie parodie, sa fie o drama chiar?
e pe la inceput o scena in care Clint se uita fioros la o baba care il uraste si, ca s-o intimideze, trage o flegma d'aia cu dispret exact cum facea el in filmele western (mai ramanea sa se auda si un clinchet metalic). iar baba, ca sa-i raspunda si sa-i arate ca n-o intimideaza, trage si ea o flegma. dar ce flegma? voma frate si alta nu... cand deschide baba gura sa scuipe iese din ea un lichid maroniu pe care parca il boraste si nu doar il scuipa. am ramas prost cand am vazut, a trebuit sa derulez inapoi pt ca nu-mi venea sa cred ceea ce vazusem. insa si la reluare baba tot acelasi lichid maroniu vomita... foarte proasta scena asta, m-a avertizat parca despre calitatea celor ce vor urma.
si intr'adevar, scenele urmatoare n-au mai fost gore, insa au fost la fel de slabe, de implauzibile, de prost jucate si construite. Turambar da si exemple.

macar pt final filmul ar putea fi vazut, insa si asa tot ramane o mare pierdere de timp. iar pe langa asta, si o mare deziluzie care cantereste foarte mult la impresia generala asupra filmului si a satisfactiei vizionarii. n-o fi Clint Eastwood cel mai mare regizor al americanilor, insa nici unul slab nu e, The Bridges of Madison County si Unforgiven fiind filme foarte frumoase.
chiar nu te alegi cu nimic dupa ce il vezi, poate doar cu placerea de a fi vazut un "muscle car", asta daca esti un impatimit, sau de a invata cuvinte rasiste daca te pasioneaza treaba asta.

i-as fi facut o radiografie mai completa de atat, insa nu vad nici un motiv pt care sa-mi pierd timpul cu asta. un film slab nu merita asa ceva.

pt efortul lui Clint de a-l fi facut, i-as da filmului nota 6 si nu 5. dar pt ca totusi e facut de Clint Eastwood si eu il respect, i-am dat nota 7! ...chiar daca nu o merita absolut deloc.

3 comentarii:

  1. sa stii ca e a nu stiu cata recenzie la acest film in care citesc ca a dezamagit cinefilii. si filmul asta e pe lista mea dar nu stiu daca sa ma mai obosesc ca sa-l vad.

    RăspundețiȘtergere
  2. poti sa incerci si te vei convinge in primele 15 minute daca merita sau nu ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mama, ce m-am mai plictisit si eu...! Si am in ultimul timp bafta doar de filme plictisitoare. Ciudat. Adica nu ciudat-ciudat, ci...mi-e ciuda, ca nu am mult timp pentru filme si mor cand imi pierd timpul asa, de aiurea vazand chestii cu fial neasteptat, sau chestii previzivile, sau pseudo-drame

    RăspundețiȘtergere

fii sincer(a)!