vineri, noiembrie 21

The Bridges of Madison County (1995)

si pt ca mai devreme mi-am inmuiat sufletul cu melodia de la Telecinemateca, am zis ca trebuie neaparat sa vad un film bun. si am vazut!

inca de la inceput mi-am dat seama ca The Bridges of Madison County (1995) este ceea ce se cheama un film clasic, un film care nu va imbatrani niciodata, un film pe care mereu iti vei dori sa-l revezi, un film mereu actual. n-ar strica sa-mi fac o traditie in a vedea acest film in fiecare an in ziua de ... nu stiu acum, o sa stabilesc eu o zi. va fi ca film ceea ce V.S.T. este pt mine ca melodie.
filmu' asta e romantic pe cat e de erotic, pe cat e de sensibilizator (ca altfel nu stiu cum sa-i spun...poate touching). si cum altfel sa nu fie? caci ea e un spirit liber incatusat intr-o casatorie de convenienta si tintuita de doi copii, iar el e un spirit la fel de liber care se plimba prin lume precum vantul pe trupul ei intr-o noapte racoroasa de vara. si ei ajung sa se intalneasca si sa se simta si sa traiasca stari de spirit.
ea e o femeie pasionala, latina la origini, cu jar in suflet. e genu' ala de femeie timida, cu parul strans in coada si gatul liber, care zambeste, isi musca buzele si isi duce mana pe dupa gat atunci cand ii spui ceva ce o face sa roseasca. el e genu' ala de barbat aventurier, liber, misterios, sarmant, care toarna gaz peste jarul din sufletul femeilor atunci cand le vorbeste. patru zile si patru nopti el si ea se vor iubi si nimic nu le va sta in cale in a se si indragosti. in doar 4 zile viata lor se va schimba pt totdeauna, caci el a gasit-o pe ea, ea l-a gasit pe el si fiecare s-a gasit pe siesi in celalalt.
daca as fi stat mai slab cu naturelul, as fi plans. si as fi plans bine caci n-ai cum altfel sa stai pur si simplu si sa te uiti la film. in functie de fiecare, filmul se va incheia inevitabil cu o imbratisare si un sarut lung sau cu un oftat.
i-am dat nota 10!

4 comentarii:

  1. mda.. si eu tot nota 10 i-am dat-o. iar asta vazut, iar apoi A.I. in continuarea sa e ceea ce se cheama moarte sigura pt mine.

    RăspundețiȘtergere
  2. mie mi-a ajuns doar asta. dar am ascultat apoi "This Is My Song" si am simtit asa cum mor ca-n filme...cu bratele spre cer, cu divinitatea ridicandu-ma si oamenii regretandu-ma.

    RăspundețiȘtergere
  3. wow, un film de nota zece? merita sa-l vad deci.

    RăspundețiȘtergere
  4. filmu' asta le face pe femeile singure sa-si constientizeze singuratatea si sa-si blesteme autonomia :D

    RăspundețiȘtergere

fii sincer(a)!