joi, ianuarie 22

afaceristu' lu peste

eu niciodata n-o sa am succes in afaceri, n-o sa fac inginerii financiare si n-o sa castig bani altfel decat prin munca. de ce?
1) pai eu cand ma uit la bani vad niste simple hartii pe care le dau ca sa am ceea ce-mi doresc, asa ca sa dau 3 hartii ca sa am un aparat de tuns barba (cum mi-am luat astazi) mi se pare un schimb foarte avantajos;
2) am prostul obicei de a amesteca sentimentele cu afacerile, caci nu pot sa nu ma gandesc afectiv si la cel din fata mea, asa ca mai bine las de la mine ca sa iasa treaba si sa fim toti multumiti;
3) am eu niste fixuri ale mele conform carora lucrurile care-mi plac trebuie sa fie perfecte, ca altfel ma deprim si le le arunc la gunoi.

astfel se face ca, mai mult din cauza motivelor 1 si 3, am incheiat o afacere foarte neprofitabila financiar, dar care totusi imi aduce satisfactie pt ca-mi rezolva o problema.
eu am cumparat o camasa cu 25 de lei. am stramtat-o de 2 ori, pt care am platit inca 25 de lei, insa tot nu a iesit asa cum voiam eu. i-am mai si schimbat nasturii, care n-au costat decat 1 leu, dar pe care am mai si muncit ca sa-i cos. am facut astfel ca aceasta camasa sa valoreze aprox 50 de lei, insa tot nu-mi place cum vine pe mine asa ca n-o port si mi-e ciuda din cauza asta.
intre timp au venit reducerile, asa ca aceeasi camasa nu mai costa 25 de lei ci 12,5, adica la jumatate. si pt ca-mi place atat de mult m-am gandit sa profit de ocazie si sa-mi mai iau una la fel, dar pe care s-o stramtez din prima asa cum trebuie, ca s-o mai frec p'ailalta inca o data parca nu-mi mai vine...pai ce camasa mai e aia frecata, rasfrecata si iarasi frecata?!
de aceea am zis sa i-o vand lu' domnu' ginere la incredibilul pret de...10 lei :||| atat a propus el si io ca sa scap de ea i-am dat-o cu cat a zis ca sa nu-mi mai bat capul si sa-mi pot lua una noua. toata "afacerea" asta ma va costa pe mine 50-10+12,5+10, adica 62,5 lei...echivalentul a 5 camasi =))

dar ce mai conteaza banii cand eu ma aleg astfel cu o camasa care-mi place si care mai si vine bine pe mine?! iar cand ma gandesc ca asta e doar un moft ca sa am si eu haine elegante chiar daca n-am unde si cand sa le port, ma apuca rasu' :))

later edit:
pana la urma a cazut afacerea, camasa e prea mica de el. dupa ce ca e marimea S si am mai si stramtat-o, camasa e mare de mine si mica de el...asta asa ca sa-mi dau seama cat de slab sunt ori cat de mult m-am "micsorat".
si inca ceva, ce n-am spus de la inceput...asta e prima camasa pe care am cumparat-o, ca apoi mi-am mai luat inca 4 (patru) la fel, de culori diferite bineinteles :)) astfel ca acum am in sifonier 5 (cinci) camasi din acelasi model si probabil ca daca or sa mai scoata si alte culori o sa mi le iau si p'alea, desi habar n-am cand o sa le port. iar daca ma mai si ingras, adio camasi ha ha ha!!!

banii nu sunt decat niste hartii de care ma folosesc pt a obtine ceea ce-mi doresc, astfel ca nu mi-e greu sa le dau pt a avea ceea ce am nevoie. bine...ma inteapa atunci inima cand imi dau seama cate hartii am pierdut, dar imi trece in ziua de salariu cand primesc altele (dar asta nu inseamna ca as avea salariu mare!).

9 comentarii:

  1. Hai recunoaste ca are brodata cu aur 13 pe ea si nu ai rezistat ispitei :D

    RăspundețiȘtergere
  2. nu nu, e o camasa simpla dar de un portocaliu inchis tare frumos. iar cu nasturi negri si cambrata merge de numa numa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. :) faci ca mine cu rochitele. dar eu macar am satisfactia muncii implinite. chiar daca nu am unde si cand sa le port

    RăspundețiȘtergere
  4. cat chin, doar pentru a le avea in sifonier...dar parca totusi o sa vina ziua aia in care o sa te gandesti ca a meritat sa faci acum niste eforturi financiare si bataia de cap...pt ca o sa ai nevoie de ea. Asta daca nu tii la moda..si nu o vei mai imbraca ca e de moda veche (demodata)

    RăspundețiȘtergere
  5. grija pentru felul cum te imbraci nu e rea dar, ai dreptate, ai facut o afacere proasta cu camasa respectiva. dar, stii cum e, in viata cat traiesti inveti. asa ca a doua oara n-o sa mai repeti greseala:).

    RăspundețiȘtergere
  6. Aşa cum zice şi oceania, învăţăm din greşeli, măi, dragă, mai. ;-)
    Vei fi un afacerist bun dacă te-nveţi minte. :P

    RăspundețiȘtergere
  7. auch! usturatoare la buzunar asta cu bluza

    cateodata am impresia ca sunt cumva "urmarita", adica imi iau chestii si imediat la prima promotie, exact chestiile pe care mi le-am luat eu sunt reduse la pret. de parca ar urmari ceva ce cumpar si ar vrea sa-mi faca in ciuda.

    RăspundețiȘtergere
  8. din ciclul e buna economia din ASE la cva: analizele costului de oportunitate, costuri si beneficii, masurarea satisfactiei:)) nice post, keep up:)

    RăspundețiȘtergere
  9. vaaai dar cate comentarii a putut sa stranga insemnarea asta aparent banala si compromitatoare pt mine :))

    pana la urma a cazut afacerea caci camasa e prea mica de el. asa ca o sa raman cu ea si vad eu cum o sa procedez ca s-o port :)

    o sa editez postul ca sa mai adaug ceva.

    RăspundețiȘtergere

fii sincer(a)!