duminică, aprilie 6

upgrade

acum 4 ani am cumparat calculatoru' asta pe care l-am upgradat eu acum. multa munca de lamurire a trebuit sa duc cu tata ca sa-l conving sa faca rate ca sa-l cumparam. ratele erau singura solutie de a-l putea aduce acasa si tata era complet impotriva lor. s-a induplecat pana la urma si l-am cumparat. aproximativ 45.000.000 lei am dat pe el atunci. l-am luat in perioada de maxima crestere a dolarului si a pretului la componente IT. bineinteles ca apoi a scazut si una si alta de a ajuns bietu' de el sa valoreze abia a 7-a parte din cat a costat. fiind cumparat in rate a trebuit sa platim mult mai mult decat am dat pe el, evident, asa ca pe tata la costat vreo 70.000.000 pt ca ai sai copii sa se dea pe net, sa asculte muzica, sa downloadeze si sa socializeze online. mie si lu' sora-mea ne-a mers foarte bine datorita lui, insa tata nu stia si nici nu parea sa inteleaga acest lucru, astfel ca muuulte discutii si certuri am avut pe seama lui si a banilor investiti. devenisera o obisnuinta pt mine discutiile astea, stiam exact ce va spune tata, cum o va spune si eu aveam dinainte pregatite raspunsurile si reactiile.

de-a lungul acestor 4 ani am schimbat multe dintre piesele calculatorului pt care noi am platit rate. vreo cateva le-am achitat si eu. insa TOATE upgrade-urile au fost suportate de bine. asta si pt ca eu eram cu ideea si eu eram cel interesat in mod direct ca acestea sa se intample. astfel ca din configuratia initiala, cea pt care am platit o groaza de bani, nu au mai ramas decat: procesorul, coolerul acestuia, placa de baza si carcasa :D in rest am schimbat tot: memoria (de la 512mb am trecut la 1 gb), dvd rom-ul si cd writerul (in locul carora am pus doua dvd writere), hardul de 80 gb (cu doua de 400 :D), ventilatoarele de pe carcasa (doua de 92cm), floppy-ul (i-am indoit pinii si a trebuit sa iau altul), sursa (sunt deja la a 3-a sursa :P), placa video (si la astea sunt la al 3-lea rand) placa de sunet (pe care am upgradat-o recent)...si cam atat, nu cred sa fii uitat ceva.

cea mai mare investitie pe care am facut-o in upgradarea lu' ANGELOFMINE (cum i-am dat eu numele) s-a intamplat saptamanile trecute cand am cumparat si montat: 2 harduri Western Digital de 400gb WD4000AAKS, 2 coolere hdd Xilence XPHD.2F.B, 2 coolere Arctic Cooling: Arctic Fan 9 PWM si AF9225 L (un al 3-lea, de 120 - Arctic Fan 12 L, urmeaza sa-l iau saptamana viitoare), o placa de sunet Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Music si o placa video ASUS GF7600GS 256MB (p'asta n-am dat niciun ban pt ca mi-a venit din garantie in locul celeilalte care se bulise la TV-OUT). de mult timp visam sa am spatiu in calculator ca sa-mi copiez toata muzica...de vreo 3 ani. asteptasem prea mult asa ca trebuia sa-mi implinesc visul odata s-odata. si am facut-o in stil mare :>

sambata trecuta am demarat actiunea. m-am trezit de la 8:30 ca sa ma pun pe treaba. n-am mancat, nici macar nu m-am spalat pe dinti ca sa ma apuc cat mai repede. eram foarte entuziasmat si nerabdator sa-mi fac calculatorul asa cum visam. l-am pus pe masa din bucatarie si m-am apucat de treaba. mai intai am dat gauri pt a monta ventilatorul de 92 in locul celui de 80 si apoi m-am ocupat de cabluri. le-am descurcat, le-am coafat si le-am prins cu faiete ca sa vina fiecare la locu' lui si sa nu ma mai incurc in ele. dupa vreo 6 ore de munca si de facut mizerie am terminat. am fost foarte mandru de rezultat mai ales ca nici cand l-am luat de la magazin nu a aratat el atat de clean, de liber si de air-flow optimizat.
dupa ce am terminat toata treaba hard m-am apucat de cea soft. da-i si instaleaza XP-u', programe si programele, da-i si fa setari la fiecare si cate si mai cate. abia azi am apucat si eu de am facut back-up-ul mult visat si care sper sa mearga cand va fi sa am nevoie de el. am un pic de morcov pt ca l-am facut cu Norton Ghost si asta l-a facut direct din Windows si nu stiu cum o sa rescrie el OS-ul in timp ce acesta functioneaza :-?
tot azi am mai montat si celalat ventilator de 92. p'asta l-am pus in fata hardurilor ca sa bag aer in unitate. cu parere de rau a trebuit sa renunt la ventilatoarele de pe harduri. sunt prea zgomotoase si ma streseaza :( le-am lasat totusi pe harduri ca sa mai imprastie din caldura acestora, dar nu le-am alimentat.

per ansamblu...sunt multumit si nu prea de acest upgrade. placa de sunet s-a si bulit, nu mai scoate decat pe FRONT, CENTER si REAR e mute, hardurile caraie din cand in cand, ventilatoarele acestora sunt enervant de galagioase si pt ca le-am scos din functiune tre' sa mai bag un cooler de 120 in partea de sus, sub maner, ca sa mai scoata din caldura.
placa o s-o duc la reparat. bine ca o mai am p'aia veche ca s-o pun in locu' astia ca cine stie cat o sta saraca la reparat. ma gandeam sa donez toate astea cate au ramas un urma upgrade-ului, da' vad ca e mai bine sa le tin ca nu se stie cand voi avea nevoie de ele :P

uitai sa spun si de şmenuiala pe care am facut-o ieri. am capitonat carcasa cu izolator fonic :D am fost la un magazin de constructii si am cerut izolator fonic. mi-au dat o placa din polistiren care cica absoarbe sunete de pana la 21dBA. am mai pierdut si cu asta vreo cateva ore ca a trebuit sa masor, sa decupez, sa orientez, sa fixez si sa lipesc materialu' asta. chiar si cu asta inauntru coolerele alea 2 de HDD se aud ca naibii. dupa ce le-am scos imi place zgomotul care vine acum dinspre unitate. e mai fin si usor de acceptat.
odata cu placa fonoabsorbanta am luat si cheder din cauciuc ca sa pun pe harduri si ventilatoare ca sa absoarba vibratiile. le-am pus si cat timp le-am tinut am fost multumit de improvizatia pe care o facusem. dar din cauza alora 2 a trebuit sa renunt si la chedere ca prea le frecasem si aratau naspa. mi-a fost lene sa pun altele in loc, asa ca am lasat hardurile cum le-a facut mama lor. pana la urma am pus cheder doar pe ventilatoru' de 92 din fata si pe fundu' unitatii.

saptamana viitoare sper sa ma apuc si de "marea copiere" :>

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!