luni, decembrie 1

Razboi pe calea undelor aka Cold Waves (2007)

cei care au trait sub comunism trebuie sa stie cel mai bine ce a insemnat Radio Europa Libera. cei care nu stiu ar trebui sa vada documentarul Razboi pe calea undelor (2007). eu l-am vazut si astfel am aflat multe lucruri, unele dintre ele ingrozindu-ma. am eu asa o slabiciune in mine fata de Revolutia din '89.
documentarul este bine realizat din punctul meu de vedere. nu doar prezinta niste oameni care vorbesc asa cum apar in majoritatea documentarelor ci are si un pic de regie artistica iar naratorul are un stil dispretuitor asupra comunistilor, stil care mie mi-a placut.
fata de celelalte documentare despre Revolutie care au fost aratate pana acum la TV, acesta aduce in prim plan povestea postului de radio Europa Libera, care a avut un rol foarte important in educarea romanilor intru democratie si in pastrarea sperantei de mai bine. doar sa te gandesti ca in 1977, la cutremur, oamenii sunau in Germania (caci acolo isi avea sediul) ca sa ia legatura prin intermediul radioului cu rudele lor lovite de cutremur ori sa afle unde sunt oameni imobilizati, cand te gandesti ca un post de radio cu sediul in Germania a fost in mijlocul acestor evenimente atunci iti poti da seama cam ce a insemnat Romania Libera pt romani.
i-am dat nota 8!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!