vineri, martie 14

uncanny



imi placea sa ascult melodia asta cand ma jucam NFS si "vigoneam" cu masina cu 213 la ora prin oras. imi placea sa ma las condus de melodie, sa-mi ascund orice urma de frica, sa-mi anihilez simturile si sa calc pedala indiferent de consecinte. asta si "Caruso" le-am ales drept piesele pe care m-as sinucide la volan.

imi lasasem anul trecut o tema de rezolvat, si anume sa vorbesc despre uncanny. nu prea stiu eu cum s-ar defini exact cuvantu' asta, dar pt mine el caracterizeaza acea situatie in care, din senin si fara vreun aport din partea mea, se intampla ceva extraordinar care-mi schimba perspectiva intamplarii pe care tocmai o experimentez, lasandu-ma sa ma gandesc si la alte intelesuri ale intamplari si totodata de a crede ca divinitatea imi trimite un mesaj ascuns. e ca atunci cand vrei sa mananci struguri, dar uiti de asta pt ca stii ca n-ai de unde lua, si totusi vezi ca prin fata blocului trece o caruta din care un om striga "avem struguri! proaspeti si ieftini! cine mai doreste, cine mai pofteste?". cam greu o asemenea situatie se poate intampla, dar asta nu inseamna ca ea este imposibila.
astfel de situatii le-as putea incadra la "ironia sortii", dar cica le-ar zice uncanny. auzisem eu o data o definitie pe romaneste, dară asta a fost de mult si eu am uitat de atunci si pana acum. de obicei, mie mi se intampla asta cand sunt indragostit. si mai mereu se intampla cu melodii. adica eu sunt indragostit, ma gandesc intr-una la fata cu pricina si cand dau drumu' la radio ori ma duc undeva unde se asculta muzica, aud o melodie cunoscuta care-mi aduce aminte de ea. indiferent de cat de veche e melodia, de cat de comerciala si de cunoscuta e, eu o voi auzi atunci cand imi va fi lumea mai draga.
spre exemplu, dupa ce i-am dus ghiveciul cu "margarete wannabes" am dat drumu' la aparat unde cu stupoare am constatat ca se auzea "Life in mono". in viata mea nu mai auzisem melodia asta la radio. mi-am zis atunci ca o viata mono ma paste pt ca asta e semnul pe care mi-l transmitea melodia. dar eu n-am crezut pt ca imi pusesem sperante in acele flori...
apoi s-a mai intamplat cu piesa de mai sus. da ea search in winampu' meu dupa "This Love". "iti place?" o intreb, "da!" imi raspunde ea. "ce chestie...iti place, cauti si asculti de fata cu mine melodia ale carei versuri caracterizeaza cel mai bine ceea ce se intampla intre noi, sau intre mine si tine cel putin..."this love, this love is a strange love".
acum recent s-au mai intamplat niste uncanny-uri d'astea, ca d'aia am fost eu mai ravasit pana de curand si am zis ca alea's semne. ciuciu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!