vineri, martie 14

misomascul...sau cum i-o zice

beau bere pt gagici (Redd's), ragai ca un porc micii pe care i-am mancat acu' cateva ore si ma gandesc la femei. bine...cand nu ma gandesc eu la femei?! :) pana si-n ultimul meu post m-am gandit la femei.
mi-am adus aminte de o faza care s-a petrecut la firma de 1 Martie, de Ziua Femeilor. a venit un baiat si le-a adus flori fetelor, cate un buchet de 3 trandafiri pt fiecare in parte. baiatu' asta e tinerel, directoras la firma lu' soacrasa, vorbeste frumos si respectuos, e aranjat, gelat, cuviincios, intr-un cuvant, spilcuit. mie nu-mi lasa impresia ca ceea ce face si felul in care se prezinta e unul natural, ci mai degraba impus de situatia de director si ginere in care se afla. dar nu asta conteaza. le-a dat el buchetele si fetele mele au cazut pe spate: "ca ce baiat dragut, ca ce cuminte e el si cum ne-a adus flori, ca sa te duci sa-i duci si lui marfa (pt ca mi-a dat flori)" ziceau si gandea una dintre ele. diferenta dintre aceasta vizita si celelalte ale baiatului e ca de data asta le-a adus flori, ca daca nu erau buchetele fetele nu observau ce baiat gingas e el. dar nu despre asta vreau sa vorbesc acum, nu am de gand sa fiu misogin si sa vorbesc despre cat de mult cresti in ochii femeilor cand le faci un favor tangibil, ci vreau sa fiu "misomascul" (de la misogin) sau cum i-o zice barbatului care are ceva cu barbatii.
a trecut ziua de 1 Martie. ieri, baiatu' asta s-a dus cu o femeie de la mine de la firma ca sa ia marfa pt el. cum noi nu aveam masina ca sa o luam de la depozit si apoi sa i-o livram lui, drumul a fost scurtat astfel ca s-a dus el la depozit ca sa ia marfa impreuna cu femeia de la mine de la firma. pt ca tanti asta ii vindea lui marfa, tot ea trebuia sa i-o si dea. nu am nimic de comentat aici pt ca asta e un lucru normal, ca vanzatoru' sa dea marfa clientului.
dar...tot tanti asta i-a si incarcat astuia marfa in masina. adica tanti asta si-a suflecat manecile, a pus mana pe cutiile cu marfa, mari si grele, si i le-a bagat lu' baiatu'-care-a-adus-flori-de-1-Martie in masina, in timp ce el "a stat ca directorul si s-a uitat", dupa cum s-a exprimat mai apoi biata femeie.
iar aici incep eu sa ma revolt si sa fiu "misomascul": oricat de director ai fi, oricat de spilcuit si oricate buchete de flori ai da, inainte de toate astea esti barbat si trebuie sa fii respectuos cu o femeie. nu poti sa stai cu mainile-n san si sa te uiti cum o doamna se lupta cu marfa ca sa-ti incarce tie masina. oricat de director si de bine imbracat era baiatu' asta, nu cred ca murea daca-si sufleca manecile si o ajuta pe femeie sa incarce masina. sau il punea pe sofer sa faca asta in locul lui...caci, da!, mai era un barbat cu el si amandoi au stat si s-au uitat cum colega mea munceste pt ei, fara insa a-i da o mana de ajutor. halal barbati!
mi-am exprimat indignarea fata de colega mea argumentand ca "inainte de a fi director, respectivu' e barbat" la care ea a raspuns "oare?". doar atat a avut de spus dupa ce a i-au curs transpiratiile (de munca) pt un barbat. ma asteptam sa fie mai revoltata decat mine, dar n-a fost asa. probabil a acceptat situatia de vanzator-client si a facut abstractie de situatia femeie-barbat.

o faza oarecum asemanatoare s-a intamplat si cu un coleg d'al meu. el statea si fuma si se uita la ceilalti cum descarca masina cu marfa. el se ocupa cu munca pe teren si noi ceilalti cu vanzarea marfii. eu eram in masina, despaletam si dadeam marfa la mana iar colegii mei, printre care si doua fete, o descarcau. si pe unii si pe altii ne treceau transpiratiile in timp ce colegu' asta fuma. una dintre fete s-a plans ca-i dau prea multe cutii si nu poate sa le duca. auzind asta, colegu' zice "bai, in loc sa cari tu cutiile o lasi pe Nicoleta sa se munceasca. tz tz tz!!!", in timp ce-si continua tigarea si privitul la noi. chiar daca a facut pe lupul moralist, chiar daca tot timpul cat si-a fumat tigara s-a uitat la noi si implicit la cele doua fete cum cara marfa si nu a miscat un deget ca sa le ajute, opinia lui nu conteaza pt ca baiatu' asta plescane in timp ce mananca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!