joi, februarie 21

bagajul concediului douamiisapte

bagajul, rucsacul pe care-l duci in spinare intr-o drumetie, e foarte important. daca e prea greu te rupe de umeri, daca bagi in el prea multe chestii te oftici ca nu le folosesti pe toate, daca iei prea putine te plangi ca nu ai. anu' trecut nu am mai facut greseala de acum doi ani cand rucsacul meu a cantarit 19 kg (!!!). atunci, nefiind obisnuit cu el si cu mersu', a trebuit sa mai renunt la haine si sa le las in Alba-Iulia si chiar sa-l pitesc pe sub niste tufe, cu riscul de a nu-l mai gasi vreodata.
rucsacul de 19 kile l-am avut in Apuseni, ca apoi, in Retezat, mi-am luat mult mai putine catrafuse si am zburdat pe stanci mai ceva ca o capra neagra.

pt ca anu' trecut aveam de gand sa stau cat mai mult timp plecat d'acasa, sa ma duc in Bucegi si de acolo in Maramures, dar sa nu car ca bou' ditamai rucsacu', mi-am facut bagaju' cu multa strictete. presupun ca a avut maxim 15 kg...
mi-am pus 3 tricouri, 2 rosii si unu' de camuflaj. tricourile rosii fac parte din costumatia mea de drumetie inca din Apuseni. de la cata transpiratie a fost pe spatele meu, rucsacul si-a lasat amprenta pe ele si s-a format astfel o zugraveala verzuie cu care eu ma mandresc pt ca e dovada efortului depus de-a lungul drumetiilor :D tricoul de camuflaj l-am folosit la tinuta de somn, purtandu-l pe dedesubt. cele 2 tricouri rosii le-am purtat alternativ, o zi unu' o zi celalalt. seara, cand ma schimbam, intindeam tricoul purtat peste rucsac si-l lasam la uscat si la aerisit. somnul mi l-am facut in trening, chiar in pantalonii si bluza cu care sunt imbracat in acest moment, cand scriu aceste amintiri. am avut si 2 bermude, dintre care cred ca am purtat doar una. pantaloni lungi am avut doar o singura pereche (au fost pantaloni de "bun", de iesit in oras, dar pt ca sunt usori, comozi si cat de cat impermeabili i-am sacrificat si le-am dat o utilizare mult mai buna). i-am purtat in fiecare zi. dimineata, cand era mai frig, trageam pantalonii peste bermude si umblam asa pana se incalzea si trebuia sa-i dau jos ca altfel nu se mai putea. bine, pe munte i-am imbracat tot timpul, dar suflecati trei sferturi, ca de la atata mers ma incalzeam. pt ca n-am vrut sa-mi iau cureau la mine (ca sa mai elimin din greutate) a trebuit sa-mi strang pantalonii cu o chinga elastica verde (d'aia rotunda si cu capete in forma de carlig, pt sustinut bagaje) de aveam eu agatata pe rucsac in jurul izoprenului. mi-a iesit foarte bine improvizatia :) in Bucegi, unde a fost frig, am purtat pe cap o cagula. inca de cand am cumparat-o din Europa am zis ca-mi va prinde bine pe munte. si asa s-a intamplat: ori o trageam pe toata peste fata, nas si gura, ori o purtam in doua si-mi tinea foarte bine de cald la chelie. am mai avut si o sapcalie alba pe care am folosit-o in Maramu'. pt a ma apara de ploaie si vant mi-am luat un poncho si o geaca de fas (Nike, subtirica, usurica, oarecum impermeabila si buna pe vant. si ea a fost de "bun"). poncho-ul a fost de tot rahatu', s-a rupt inca de la prima purtare (a fost d'ala de 7 lei, de la Gipo). pt a ma incalzi, am folosit si polarul din dotare; mi-a prins bine, ca la cabana Babele era tare frig in camera. sosete am avut cate o pereche pt fiecare zi si chiloti cam la fel. pt maini mi-am luat 2 perechi de manusi (d'alea elastice din piata), unele cu degete si altele fara. astea au fost hainele.
multe dulciuri si chestii de glojdoreală am avut la mine: bombonele Granini cu visine si mere (care s-au topit, unele, si s-au lipit in capac), ciocolata amaruie, Ritter, Milka Enjoy, smochine, seminte decojite, batoane Q-Form. de mancare mi-am luat pateu Scandic, fasole la cutie Scandic, castravete, cascaval, paine, apa plata Borsec (cea mai buna!) si alte chestii pe care nu mi le mai amintesc. bine, asta e mancarea cu care am plecat, ca pe drum mi-am mai luat eu si alte alea. eram foarte interesat sa mananc ceea ce aveam la mine, ca sa mai scap de greutate :D
servetelele de unica folosinta n-aveau cum sa lipseasca din rucsac. n-as fi rezistat fara ele! seara, cand ma schimbam, imi faceam "baie" cu asa ceva :D
am mai avut: 2 bricege (unu' normal si unu' d'ala cu lingurita si furculita), piatra de lins (o aveam in eventualitatea in care ramaneam fara apa, ca e bine sa-ti freci limba de o piatra ca sa-ti dispara senzatia de sete), sfoara, petarde (ca sa bag frica-n urs), pungi (in care tineam hainele murdare si tineam gunoiul), sapun, pasta de dinti, prosopel, piatra ponce, incarcatorul de telefon, izopren, spray impermeabilizator pt bocanci, lanterna si bateriile, aparatul foto pe care l-am purtat agatat de gat si borseta cu telefonul, portofelul si bricegele.
in picioare am avut bocancii mei dragi. pt ca am mari probleme cu pietricele de pe drum, mi-am facut niste parazapezi din material de fas pe care le-am purtat infasurate peste glezna si bocanc, ca sa nu-mi mai intre tot felu' de chestii in bocanci si sa ma opresc la fiecare kilometru ca sa-i scutur.
pana in Maramures, unde am adaugat la acest bagaj si un cort de vreo 4-5 kg, nu am simtit mare greutate. pe munte mi-a fost usor sa urc, sa topai si sa merg lejer.

per ansamblu, pot spune ca mi-am facut bagajul cum trebuie. m-am folosit de aproape tot ce am bagat in rucsac. e posibil sa fii uitat cateva din qestii...

mintea de pe urma: am uitat sa scriu si de steguletul pe care l-am purtat la gat si pe care il iau dupa mine cand plec la drum. steguletul e un mic tricolor al Romaniei, e de fapt un batic pe care-l port in jurul gatului ca sa nu-mi fie frig. il port la gat precum pistolarii din Vestul Salbatic.

4 comentarii:

  1. Olá adorei seu blog.
    Acesse:http://emersonmatematica.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  2. norocu' tau ca esti brazilian, ca altfel iti ziceam ceva de dulce si de spam.

    macar de-ai intelege ce scriu eu aici :D
    oricum, imi place ideea blogului tau :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow....15-17kg...eu in general ma gandesc la minimul pe care l-as putea cara. Daca e nevoie, cortul il car in cooperare cu alti drumeti :))

    RăspundețiȘtergere
  4. pai si eu m-am gandit la minimul pe care-l pot lua, ca dovada ca m-am folosit de toate chestiile pe care le-am carat.
    gandeste-te ca rucsacu' gol are 1 kil, 1 kil jumate, sticla de apa 2 kile, mancarea 1-2 kile. cortu' l-am avut doar in Maramures, unde am fost singur. la inceput l-am tinut in maini, insa fiind anevoios de carat am pus betele pe rucsac (o sa povestesc eu despre asta).

    RăspundețiȘtergere

fii sincer(a)!