luni, noiembrie 9

Batoru rowaiaru (2000)

am cautat sa vad Batoru rowaiaru (2000) pt ca e filmul preferat al lui Quentin Tarantino. hai sa vad si eu ce-l inspira pe marele Q, hai sa vad si eu un film cult, hai sa vad si eu unul dintre cele mai bune 100 de filme ale acestui deceniu, mi-am zis. si am vazut un rahat cu peste.

povestea e in felu' urmator: in viitor, in Japonia, tinerii au luat-o razna rau de tot, boicoteaza scoala, nu merg la serviciu, isi bat joc de profesori si de adulti. ca sa-i puna la punct, guvernul a inventat un joc sangeros, Battle Royale, care are scopul de a-i pedepsi. de data asta, la joc participa toti cei 42 de elevi ai unei clase cu probleme. pustii sunt dusi pe o insula pustie unde sunt obligati sa se ucida intre ei pana cand va ramane doar unul. daca la sfarsitul jocului sunt mai multi tineri in viata, toti vor fi ucisi, asa ca cel mai bine e sa respecte regulile.

asta-i toata faza, 42 de elevi care se omoara intre ei de voie de nevoie, cu sange rece si in toate modurile posibile. ma asteptam ca filmul sa aibe o morala, la sfarsit sa dea o povata care sa justifice violenta si sangele varsat, dar n-am vazut asa ceva. in schimb, am vazut copii cuprinsi de amoc mai ceva ca-n Lord of the Flies. diferenta dintre cele doua filme e ca al doilea a reusit sa ofere o analiza psihologica si sociala a comportamentului copiilor, pe cand BR n-a oferit nici o explicatie sau teorie.
BR e pur si simplu un film cu adolescenti care se omoara intre ei...iar asta nu mi se pare deloc cool si demn de lauda si apreciere, mai ales in aste vremuri violente in care traim.

i-am dat nota 6!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!