sâmbătă, iulie 4

sa va ia gaia de tigani ce sunteti

cu toata bunavointa mea si cu toate ca nu-mi doresc deloc acest lucru, eu o sa incep sa urasc tiganii/rromii (sau ce denumire poarta acesti oameni). nu mi s-a nazarit mie sa am ceva impotriva lor, doar ca ma tem pt siguranta mea si a bunurilor mele intr-atat incat sa nu vreau sa mai am de-a face cu genu' asta de oameni.

picatura care a umplut paharul a curs astazi.
eram eu cu bicicleta prin centru. mergeam frumos pe langa ea, ca n-am voie sa ma dau cu bicicleta p'acolo, si din fata vine un smecheras d'asta la mine. habar n-am de unde venea si unde se ducea, ca eu ma uitam la bicicleta, dar m-a intrigat faptul ca dupa ce s-a bagat in seama cu mine nu si-a mai continuat drumul si a intrat intr-un bar ce se afla oleaca mai in spate. asadar, omu' asta venit intentionat la mine pt ca m-a vazut cu o bicicleta smechera si d'aia s-a bagat in seama cu mine, nu ca era in trecere si voia sa faca conversatie. cred chiar ca a iesit intentionat din baru' ala, ca asa cum am putut vedea eu desi eram aplecat cu privirea asupra bicicletei, el din directia aia venea.
inainte sa apara tipu' asta alti doi au trecut pe langa mine si i-am vazut cum amandoi erau cu capul intors dupa mine si bicla. ceva ma face sa cred ca astia doi i-au facut aluia semn sa iasa din bar si sa vina la mine. credea probabil ca sunt vreun strain sau turist ca aveam si rucsacul in spate. nu m-a intrebat decat "cu bicicleta?", suficient cat sa ma faca suspicios in legatura cu intentiile lui. dupa ce i-am raspuns ca "da" am trecut pe langa el si nu l-am bagat in seama. deja mi se facuse teama ca o sa puna mana pe bicicleta, ca vrea si el sa se plimbe si chestii. altfel nu-mi puteam explica de ce a intrat in vorba cu mine. m-a mai intrebat el "nu aveti voie cu bicicletele prin centru?" si i-am raspuns fara sa ma mai intorc la el, dupa care am plecat repede.
desi individul nu a fost deloc periculos pana la urma, pe mine tot m-a pus pe ganduri intentia lui de a vorbi cu mine...

m-am saturat de faze d'astea in care oameni dubiosi se baga in seama cu mine. ma enerveaza la culme tiganii care stau aiurea pe strada si te saluta dupa care te intreaba ce mai face nu stiu cine, de parca m-ar cunoaste si nu m-au mai vazut de mult timp. ii tratez cu dispret de fiecare data cand ma saluta.
odata am intrat in jocul lor la o faza d'asta, eram mic si nu stiam de smenu' asta al lor. tipul care m-a interceptat atunci era alb si avea o privire docila, asa ca nu mi-a inspirat teama. "ce mai face taicato, pe unde mai lucreaza?" m-a intrebat el, iar eu i-am raspuns in inocenta mea. mai era cu un baiat care incerca sa-i schimbe bani unui nene, iar nenea nu credea ca bancnotele pe care ala voia sa i le dea sunt adevarate. asta m-a rugat ca sa scot eu niste bani de la mine ca sa-i arate lu' nenea. cand am vazut ca se lasa cu scos banii la iveala am inteles care-i treaba si am plecat fara sa le mai raspund ceva, fir-ar mama lor de pungasi.
o singura data am fost pacalit de tigani pe strada. eram si mai mic decat la faza precedenta si tot cu "ce mai face X" am fost interceptat, si tot de un alb. dupa ce m-a intrebat albu asta la ce liceu sunt si chestii a aparut si un tigan care mi-a spus direct sa-i dau toti banii de pe mine. fricos cum eram n-am tipat si nici n-am fugit, doar mi-am vazut de treaba inainte. astia s-au tinut dupa mine pana la un stand cu casete. i-am platit vanzatorului si tiganu' i-a luat banii din mana ca ii schimba el. bineinteles ca nu i-a mai dat si dup'aia am stat sa ma cert cu vanzatorul, ca aia erau cu mine si rahaturi d'astea.
iar acum cateva luni era sa raman fara bicicleta tot in "compania" unor astfel de oameni. de atunci umblu cu spray-ul paralizant in rucsac...

nu sunt deloc rasist, nu judec oamenii dupa culoarea pielii, dar atunci cand o anumita culoare de oameni isi bat joc de mine si incearca sa-mi puna libertatea in pericol, pai atunci nu mai am nici in o retinere in a mai fi corect si cinstit cu ei.
daca tigani sunt, tigani le zic si eu...

nu-mi place sa stau in defensiva si sa ma feresc de oamenii de pe strada. nu asa se traieste intr-o tara civilizata, nu cu frica trebuie sa te plimbi prin oras, ci cu respect si bun simt! iar cand un om te saluta ori te intreaba de vorba tu sa-i raspunzi cuviincios si nu sa fugi de el pt ca intentiile lui iti pot fi periculoase. doar suntem oameni si traim in civilizatie, nu animale din jungla care se vaneaza toata ziua unele pe altele.

ma mai gandeam ca din cauza lor a aparut smecheria in Romania, ca doar ei sunt pe locul intai la smecherie in tara asta. daca romanii nostri prosti au vazut ca lor le merge treaba s-au gandit sa adere si ei la smechereala ca sa fie in top. asa imi explic eu succesul manelelor (ca doar acolo se canta despre smecherie, despre "arta" de a fi cel mai cel), fitelor, pitipoancelor si altor rahaturi care ne fac viata maro.
apropo de romani prosti care au ca ideal in viata smecheria, ce perla au scos retarzii de Buzdugan si Morar in timp ce vorbeau despre o fetita foarte desteapta: "nu conteaza coeficientul de inteligenta, ci coeficientul de smecherie"...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!