miercuri, aprilie 22

Obsluhoval jsem anglického krále (2006)

adica I Served the King of England (2006), ecranizare dupa Bohumil Hrabal. cum eu nu citesc, ci doar ma uit la filme, nu pot sa spun despre acest scriitor decat ca am auzit despre el cum ca ar fi unul foarte bun. iar asta se vede si cu ochiul liber urmarind acest film.
e a doua oara cand il vad pt ca la prima vizionare am fost obosit si a trebuit sa-l inchei inainte de final. insa nici de data asta nu am reusit sa gasesc cuvintele potrivite care sa descrie filmul si cu care sa pot contura o relatare a acestuia, si asta pt ca acesta mi se pare a fi mai inteligent decat mine. e un film alegoric si d'aia eu nu stiu cum sa-l iau si sa-l descos ca sa pot spune ca l-am priceput cu adevarat.
ce am inteles din el e ca Hitler si ideile lui despre rasa ariana au fost niste rahaturi si ca in viata nu conteaza banii si bogatia, ci doar sa fii fericit. aceste idei si multe altele despre viata, societate, statut si dragoste sunt prezentate de film intr-un mod foarte fabulos, alegoric, amuzant si totodata serios. e un mix de multe genuri si subtilitati acest film, astfel incat fiecare vede si intelege ceea ce-l duce capul.
regizorul a manuit foarte bine povestea si cu ajutorul actorului principal (care este de-a dreptul savuros in rolul lui) a reusit sa creeze un film artistic demn de aplaudat si de dat ca exemplu in fata porcariilor care se fac astazi la Hollywood. cu toate ca a fost realizat doar acum 3 ani, in 2006, ai impresia ca acesta ar fi de cand lumea intrucat are acel farmec si acea inocenta a filmelor vechi si bune asa cum se faceau odata.
zic eu ca I Served the King of England e un film ce nu ar trebui ratat de oamenii care au habar de cultura si care nu se lasa impresionati cu usurinta.
i-am dat nota 8!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!