miercuri, septembrie 3

prostii birocratice europene

ieri la primarie am avut parte de doua faze proaste.

primul semn de prostie pe care l-am observat la primarie a fost ghiseul, care ghiseu ar fi perfect pt midgets in sensul ca gaura aia prin care vorbesti cu femeia de la ghiseu e pusa cam la nivelul buricului meu iar geamul prin care as fi putut-o vedea pe femeie e acoperit cu afise, astfel ca pozitia optima de a comunica cu cei din spatele ghiseului e capra, adica te apleci spre inainte cu fundul in afara, pui mainile pe tejghea si stai cum s-ar spune "cu botul pe labe". pozitia e oarecum confortabila, dar aflandu-ma intr-o institutie publica, institutia numaru' 1 a orasului, pozitia aia si ghiseul sunt de-a dreptul imbecile si penibile. e lipsa de respect sa pui oamenii sa stea in asemenea hal. norocul meu ca femeia de la ghiseu avea cei mai frumosi si cristalini ochi albastri pe care tin minte sa-i fii vazut si tot uitandu-ma la ei timpul a trecut mai repede si mai placut.

eu am cumparat masina pe 30-IV-2008 iar la primarie mi s-a spus ca trebuia sa declar masina in termen de cel mult 30 de zile pt ca ei sa ma ia in evidenta lor si sa le platesc impozit. stand si asteptand sa stau capra m-a traznit o idee, o situatie ipotetica dar care poate aparea fara nicio problema si care poate da sistemul peste cap: "cucoana, eu am cumparat masina pe 30 aprilie dar am venit cu ea in tara abia pe 19 iulie ceea ce inseamna ca am stat acolo aproape 2 luni si jumatate, adica vreo 70 de zile. de ce trebuie sa platesc impozit in Romania pt o masina pe care eu am folosit-o in Germania?" in prima faza mi s-a parut absurda situatia, aceea de a plati impozit pt o masina pe care eu am folosit-o in Germania, dar in momentul in care mi s-a spus de Uniunea European m-am luminat. pt ca Romania e in UE, aceasta mare familie europeana, nu conteaza unde esti cu masina tu trebuie sa platesti impozit acestei mari familii pt ca o folosesti pe teritoriul ei. nu stiu daca asta a vrut si tanti de la ghiseu sa-mi spuna sau daca asa e legea, io singur am creat aceata teorie ca o justificare a impozitului pe care trebuia sa platesc. n-am mai comentat asupra acestui subiect pt ca mi s-a parut destul de logic.
insa prostia e alta. am fost penalizat cu 50 de roni pt ca nu am declarat masina in termen de 30 de zile. mergand tot pe situatia ipotetica de mai sus mai apare o intrebare: "cum puteam eu sa vin si sa declar masina din moment ce la 30 de zile de la cumparare eram inca in Germania?" pt aceasta problema nu mai pot gasi o explicatie logica. aceasta nu mai are legatura cu UE ci strict cu primaria orasului meu, care primarie e o proasta. efectiv eu nu puteam fizic sa declar masina la primarie si nici nu vad vreun argument logic pt care eu sa fii facut asta in Romania din moment ce o foloseam in Germania. sau hai sa spunem ca UE trebuie sa stie unde ma dau eu cu masina si d'aia trebuia s-o declar, dar de ce sa fiu amendat pt ca eu nu puteam efectiv sa fac asta la primarie? tot pe aceasta tema mai apare o prostie, cine si cum se stabileste valoarea amenzii? N, care a cumparat masina in aceeasi zi cu mine si care a declarat-o la primarie acum 14 zile (oricum nu in termenul de 30 de zile prevazut) nu a primit decat un avertisment, care e gratis. eu a trebuit sa platesc 50 de roni pt ca m-am dus mai tarziu cu 14 zile decat el. care e logica? el de ce a scapat gratis si eu nu? probabil ca valoarea amenzii ramane la aprecierea femeii de la ghiseu (ceea ce s-a si intamplat, ca amenda e de la 50 la 200 de roni iar eu intarziasem 70 de zile > deci foarte mult timp peste cele 30 de zile > deci o amenda mare, nu cea minima) si in niciun caz in baza unei grile de amendare, ceea ce e un lucru total aiurea pt ca in primarie nu suntem la gradinita ci intr-o institutie publica, subordonata statului, si tot ceea ce se intampla in interiorul ei trebuie sa fie coerent, justificabil si bazat pe un sistem logic.

dar daca eu cumparam masina din Elvetia, care nu e e membra UE, cum mai sunau atunci explicatiile? masina nefiind rulata in marea familie europeana, ce treaba mai avea ea atunci sau statul-membru-UE-Romania cu o masina cumparata din statul-non-membru-UE-Elvetia??? Sorinelu, care acum e in SUA, o sa vrea sa-si aduca masina d'acolo aici in Romania. masina a cumparat-o acum 3 ani si imi vine sa rad cand ma gandesc la ditamai amenda si impozitul pe care o sa trebuiasca sa le plateasca :))

in momentul in care le-am prezentat si femeilor de la ghiseu aceasta teorie nu prea au stiut ce sa-mi raspunda. mi-au spus doar ca legile astea ce tin de comunitatea europeana sunt legi noi, nu prea sunt clare si baliverne d'astea. dar uite ca din cauza acestor neclaritati eu a trebuit sa platesc 50 de roni total aiurea. si chiar daca depun plangere la primarie si le demonstrez negru pe alb ca eu n-aveam cum sa declar masina in termen de 30 de zile pt ca ma aflam in Germania, banii platiti aiurea o sa-i recuperez dupa multa birocratie si bataie de cap, asa ca mai bine ma lipsesc.

Elvetia ar fi o buna tara in care sa emigrez, atunci cand voi dori sa fac asta...ma gandesc eu...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!