luni, mai 5

Romania - Ungaria - Austria - Germania

si-am fost si eu in occident si am vazut strainatatea cea mare :D

pt prima data in viata mea am iesit din tara, am pus piciorul pe alt pamant decat cel romanesc, am trecut dincolo de hotarul gliei stramosesti. faza asta cu trecerea dintr-o parte in alta nu a fost chiar atat de poetica, mai ales ca a durat 15 secunde (la granita cu Ungaria), dar pt ca mi-au trebuit 25 de ani ca sa fac asta, am zis sa notez bine momentul :)

inca de la inceput baietii mi-au dat de inteles ca eu nu voi conduce si ca voi sta in spate. n-am comentat si i-am inteles, caci nici eu nu mi-as lasa masina si viata pe mainile unui nebun :D mai ales ca eu nu am experienta si nu am fost vreodata "afara", dar asta e o alta discutie. pt ca nu aveam ce face, m-am culcat. si am dormit astfel cam mare parte din drum, din tot drumul, pana cand am avut masina mea si nu mai puteam sa dorm ca trebuia s-o conduc. desi aveam la dispozitie cam 1 metru patrat de spatiu am dormit mai bine decat in patul de acasa. poate si pt ca plictiseala ma obosea, poate si pt ca ma mai trezeam din cand in cand si apoi adormeam la loc asa cum imi place mie, cert e ca tare bine am dormit in acel metru patrat.

primul lucru pe care l-am remarcat in Ungaria a fost verdeata. oriunde ma uitam cu ochii pe autostrada aia vedeam verde in fata ochilor. paduri plantate pe marginea drumului, pomi netaiati, iarba verde si ingrijita. multa multa verdeata! erau flori pana si intre mantinelele care separa benzile si pe podurile de deasupra autostrazii.

===============================

sincer sa fiu, nici nu prea-mi vine sa scriu despre frumusetile pe care le-am vazut p'acolo cand ma gandesc la frustrarile pe care le-am simtit si la care m-am gandit....

acum ii inteleg pe cei care vin din strainatate si incep sa-si urasca compatriotii. le dau dreptate chiar daca poate nu sunt de acord cu atitudinea lor. si n-am cum sa nu fiu de acord cu ei cand eu cu ochii mei am vazut Budapesta din Ungaria, Viena din Austria si Munchen din Germania si am ramas uimit de cat de frumos poate sa fie in strainatate. toate alea sunt facut cu bun gust, cu stil, dupa principii practice si arhitecturale.
dupa o iesire in afara granitelor tarii nu faci altceva decat sa compari tara ta cu cea pe care o vizitezi. si asta pt ca pleci de la ceva si ajungi la ceva mult mai fain si astfel n-ai cum sa nu faci comparatii, n-ai cum sa nu ramai uimit si contrariat...aia de ce si noi nu?
noi romanii suntem o mare natie de homosexuali si onanisti. clar! suntem atat de prosti si de batuti in cap incat noi intre noi ne futem in cur unii pe altii si ne mai si tragem la muie pe deasupra. aia de ce au ma tari frumoase si noi n-avem? au 3 coaie?

Budapesta a fost primul oras pe care l-am vizitat. a fost asa, de incalzire, caci e mai fain decat Bucurestiul dar nu mai frumos decat Viena. e un oras aerisit, cu multa verdeata, cu femei frumoase, cu cladiri faine si construite cu cap, dupa niste reguli stilistice si arhitecturale. atat cat ma pricep eu la arhitectura si frumos, daca ei au reusit sa nu darame zidurile unei cetati vechi de sute de ani si sa faca o constructie noua care s-o complementeze pe cea veche, inseamna ca oamenii astia chiar se pricep si ii intereseaza ceea ce iese din mainile lor. au onoare, ce sa mai!
Budapesta mi s-a parut a fi un oras de stil nou, din ce am vazut eu p'acolo. parca se potriveste tinerilor cu un stil de viata dinamic, petrecaret. imi pare a fi un oras tanar, care te imbie la chestii nebunesti, la ras zgmotos pe strazi, la curse cu masinile si tot felul de chestii specifice tinerilor.

inainte sa ajungem in Viena ne-am oprit la un Outlet Store. imens! cat tot parcul comercial Carrefour Militari. in tot spatiul asta erau magazine de firma cu produse la preturi de fabrica. iar in parcare era cate o masina de Romania la fiecare masina de Austria. romana cred ca era a 2-a limba vorbita p'acolo, ca la Microsoft. am dat o tura, am vazut ca desi era outlet eu tot nu-mi puteam permite ceva si am iesit repede ca altfel faceam infarct acolo. atat de multe haine frumoase si eu n-aveam bani sa-mi cumpar macar un tricou :(
in 10 minute cat am stat in Viena in fata unei catedrale cred ca m-am indragostit de 13 ori :D femei frumoase si elegante cat vedeam cu ochii. n-am vazut un om care sa nu fie elegant imbracat, asortat, cu haine curate si de bun gust. toti oamenii erau frumosi, prezentabili si iti inspirau incredere si bun simt. adica iti venea sa te duci la ei si sa le ceri un sfat fara sa-ti fie frica ca vei fi refuzat sau pacalit.
am fost foarte placut impresionat de numarul mare de biciclisti. imi doream sa am atunci o bicicleta si sa ma plimb de nebun prin oras. d'aia am si spus ca in concediul de anu' asta m-as duce in Viena ca sa ma plimb toata ziua cu bicicleta si sa vizitez orasul. mai ales ca Before Sunrise acolo s-a intamplat, in Viena.
orasu' asta ma imbie la relaxare, la plimbare, la admiratie, la liniste si la o necontenita si inobservabila trecere a timpului. mie imi plac aglomeratiile de oameni din centrul oraselor mari. imi place sa stau asa, sa savurez ceva si sa ma uit la oameni cum sunt imbracati, ce gesturi fac, cum se comporta, cum relationeaza. ma relaxeaza treaba asta.
BUSH GO HOME :D

mi-e somn acum sa mai scriu si despre Munchen. data aviatoare.
oricum, si asa somn cum imi e, tot nu pot sa uit ca tot timpul cat am fost acolo m-am intrebat intr-una de ce noi nu suntem ca ei.

~~~~~~~postare nefinalizata~~~~~~~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!