miercuri, mai 28

fiecare pasare pe limba ei piere

in filmul Nuovo cinema Paradiso (1988) am vazut o povestioara misto ce ar trebui sa fie lectia cu care fiecare fata isi incepe domnisoratul.

se facea ca un soldat se indragostise teribil de puternic de o domnisoara dintr-un sat. mai mai sa dezerteze, sa plece de la oaste cu riscul de a fi judecat si intemnitat numai ca sa o vada pe cea care ii luase mintile si inima si sulfarea. fata era o frumoasa domnisoara din sat, de stare buna si cu buna educatie. intr-o zi, soldatelul si-a luat inima-n dinti si s-a prezentat in fata fetei. i-a marturisit iubirea pe care i-o purta, i-a facut juraminte de vesnica admiratie si venerare dorind in schimb doar o intalnire. fata l-a masurat pe baiat din cap pana-n picioare si i-a spus ca mai intai il va supune unui test pt a-i dovedi ca nu o pacaleste si ca ceea ce spune este adevarat. el, soldatul indragostit de ea, trebuia sa stea 100 de zile la fereastra ei. sa indure toate cele cate se vor intampla, sa nu se miste d'acolo si sa-i demonstreze ei ca o iubeste atat de puternic pe cat spune. viteaz din fire si indragostit cu tot cu fiinta lui de fata, soldatul a acceptat. a inceput asadar sa numere zilele si o astepte pe a 100-a, ziua in care iubirea lui se va implini. zilele treceau usor, la fel cum si ploaia si arsita si vantul treceau peste el fara insa a-l misca de sub fereastra tinerei domnisoare. in tot acest timp fata nu s-a aratat nicio data la geam. o vedea doar pe doica ei cum deschide dimineata geamul ca sa aeriseasca si seara cum il inchide ca sa se culce printesa lui. nu s-a clintit d'acolo nici cand oamenii din sat au venit sa rada de el cum sta in fata ferestrei ca o sperietoare de ciori infipta in pamant ce sta si asteapta ca cineva sa-i dea o inima. nimic nu conta pt el, doar zilele care treceau si care deveneau tot mai putine. si astfel au trecut 98 de zile de cand el se afla acolo si de cand astepta un semn.

in cea de-a 99-a zi soldatul s-a miscat din loc si a plecat.


nu mai stiu exact cum era povestea, am reprodus-o asa cum mi-am adus eu aminte mai bine. totusi ideea e aceeasi: soldatul a asteptat cat a putut de mult, nimic nu l-a clintit din loc si nu i-a facut sentimentele sa se schimbe. doar capriciile domnisoarei i-au rapus dragostea. daca-l iubea, asa cum spunea ca o s-o faca, n-ar fi avut nevoie de 100 de zile ca sa faca asta.
as mai da niste explicatii, dar nu le vad rostul...

4 comentarii:

  1. am gasit!
    as putea sa-ti spun ca o dragoste adevarata nu e rapusa de nici un fel de capriciu, pentru ca nu ar trebui sa existe in functie de capriciile celuilalt, ci sa se autoregenereze asa ca un fel de phoenix.
    eu mai degraba cred ca i-a fost frica de realitate, de faptul ca s-ar putea ca printesa sa nu fie demna de dragoste, sa nu-i raspunda cu aceeasi moneda sau, mai grav, sa nu-i raspunda deloc. i-a fost frica de esec. atat timp cat a asteptat a avut siguranta ca va primi un raspuns. cand a fost ora raspunsului a dat bir cu fugitii

    RăspundețiȘtergere
  2. o sa-ti raspund si aici, in completarea a ceea ce am spus la tine :)

    in opinia mea, soldatul n-a dat bir cu fugitii, ci s-a ridicat demn si a plecat cu fruntea sus. cum am spus si in post, daca fata aia era sa-l iubeasca, il iubea si fara cele 100 de zile de chin.
    asta e si morala pe care Giusepe Torrnatore mizeaza in film. daca fata e sa-l iubeasca pe Toto, il iubeste si fara ca el sa stea in ploaie.

    esec ar fi fost daca el astepta si printesa accepta sa fie cu el. soldatu' s-a dus acolo ca sa iubeasca si sa fie iubit, nu ca sa fie ales precum vitele intr-un concurs de trag la jug, care face cea mai adanca si mai lunga brazda castiga inima printesei.
    poate voua fetelor vo' placea ca baietii sa concureze pt voi, insa eu nu sunt de acord cu asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Oky.. deci a asteptat 99 de zile, mai avea o zi si a plecat... O ZI ... eu daca as fi fost in locul lui mi-as fi zis: daca tot am asteptat atat ce mai inseamna o zi fata de 99 de zile ?
    Pana la urma poate ca dragostea lui nu a fost indeajuns... nu ? Adica daca a acceptat sa stea 100 de zile, a facut-o si pentru ca el credea ca dragostea sa e suficient de puternica....
    Pe de alta parte, chiar sa pui un baiat sa stea 100 de zile sa astepte e cam prea mult... nu stiu, eu nu sunt cu concursurile de genul asta...dar totusi cred ca pentru o persoana iubita, dragostea te poate ajuta sa dobori un dragon.

    RăspundețiȘtergere
  4. tocmai! asteptase 99 de zile, suficiente pt fata aia ca sa vina la el si sa se iubeasca.
    normal ca dragostea lui nu a fost indeajuns pt a trai o frumoasa poveste cu printesa, trebuia sa-l iubeasca si ea la randul ei.
    normal ca dragostea lui a fost suficient de puternica din moment ce a stat acolo 99 de zile. ar fi putut-o sta si pe a 100-a, dar s-a gandit "ma, ce fac io aici? stau dupa curu' unei capricioase care isi iubeste mai mult capriciile decat pe mine?".

    RăspundețiȘtergere

fii sincer(a)!