sâmbătă, martie 22

cu lumina stinsa

mi-am tras un banner nou.
fix peste o saptamana, pe 29 martie, intre orele 20:00 si 21:00, cat mai multe becuri de pe planeta asta poluata, si fututa in cur de noi, vor fi stinse pt a crea un global awareness cu privire la inlocuirea becurilor incandescente cu cele economice. ora aia dintre 20:00 si 21:00 va fi Ora Pamantului.
ar trebui ca atunci Pamantul sa fie cat mai putin iluminat si intr-o bezna cat mai deasa. oricum, intunericul e foarte romantic si suav, asa ca 1 ora fara becuri nu ar trebui sa fie o problema. politistii sunt vigilenti de felul lor asa ca infractionalitatea nu va creste, poate doar natalitatea :P
pe situl oficial al acestei actiuni exista chiar si o numaratoare inversa pana la aceasta ora de minim consum energetic si de maxim interes pt viata planetei.
evident ca vor aparea muisti care vor spune "eh, si daca sting eu becu' gata nu mai moare planeta. mdeah...ce sa-ti spun". mai important decat acesti muisti si de impactul propriu-zis pe care-l va avea aceasta ora fara becuri aprinse asupra Planetei, e trezirea constiintei ecologiste in sufletele oamenilor. daca oamenii afla de aceasta actiune si de toate celelalte cate exista, afla apoi ce inseamna incalzirea globala, poluarea si ce efecte au acestea asupra noastra si a locului in care traim (oricat de ciudat mi s-ar parea mie, chiar exista oameni care habar nu au despre asta) si e posibil ca ei sa se schimbe, sa fie mai atenti si mai constienti de impactul pe care il au asupra mediului. vorba aia "unde-s multi puterea creste".

in alta ordine de idei, eu nu mai am niciun bec neeconomic in casa. le-am schimbat pe toate! pana si la hota din bucatarie am pus becuri economice. ma simt bine cand vad ca in casa am mai multa lumina si asta cu un consum cat mai mic de energie si, deci, pe bani mai putini. da, becurile economice dau o lumina mult mai luminoasa si mai buna decat cele cu incandescenta. am auzit tot felul de mofturosi cum ca becurile astea ar da o lumina chioara. nu e adevarat! lumina becurilor economice e la fel de puternica precum a celor cu incandescenta, la aceeasi putere data scot aproximativ acelasi numar de lucsi ("cantitatea" de lumina pe o suprafata data), cele economice evidentiaza mai bine culorile datorita indicelui ridicat de redare al culorilor (8 din 10) si de aceea lumina lor pare mai stralucitoare, mai vie si mai revigoranta.
de cand am pus becuri economice in sufragerie mie mai mare dragu' cand aprind toate becurile si vad cat de multa lumina am in camera si cat de frumos se vad culorile cu un consum de 5 ori mai mic decat al becurilor de dinainte. in loc de 5 becuri de 60 de watti am pus 5 becuri de 12 watti, care dau lumina tot de 60w: 5x60=300w fata de 5x12=60w. deci, cu alte cuvinte, acum pot sa stau cu toate cele 5 becuri aprinse si sa consum exact cat consumam inainte cu doar 1 singur bec aprins.
chiar daca am becuri economice in toata casa asta nu inseamna ca stau cu ele aprinse tot timpul, le aprind doar cand am nevoie.

2 comentarii:

  1. eu chiar voi stinge lumina pe 29 martie, la ora 20!o ora in intuneric total nu strica. va trebui musai sa-mi gasesc companie:)

    RăspundețiȘtergere
  2. nu trebuie sa-ti cauti, ci doar sa te gandesti la asta ;)

    RăspundețiȘtergere

fii sincer(a)!