duminică, ianuarie 20

The Searchers (1956)

daca tata s-ar fi uitat la o secventa din The Searchers (1956) sigur ar fi spus, "uite un film bun" si asta pt ca lui ii plac toate western-urile cu impuscaturi si indieni. insa eu nu pot spune decat "uite un film pitoresc" si asta pt ca mie imi plac filmele solide din punct de vedere logic. The Searchers este un film frumos, insa doar vizual. nu m-a cucerit. pot spune ca este probabil chintesenta genului western, dar nu si ca e un film ok. arata bine dar nu m-a satisfacut deloc. l-am urmarit cu o neplacuta stare de insatisfactie.
inca de la inceput nu am inteles de ce indienii ii omorau pe albi, de ce Ethan Edwards (John Wayne) era atat de inversunat impotriva "pieilor rosii", cum de o mana de albi reusesc sa fuga de o armata de indieni, sa traverseze un rau inaintea lor si apoi sa-i puna pe fuga sau cum e posibil ca doar doi albi sa faca exact acelasi lucru si n-am mai priceput de ce Edwards incearca sa o omoare pe Debbie? this movie is way too politically and logically incorrect. doar e facut in 1956, in SUA!
in film, indienii sunt prea insetati de sange si asta ii face sa-si merite soarta pe care necrutatorul Ethan Edwards le-o doreste. e drept ca nu toti indienii din film alearga dupa scalpuri ci doar un trib, insa nu cred ca istoria vestului salbatic s-a intamplat chiar asa sau cel putin indienii nu sunt chiar atat de criminali pe cat incearca sa o arate The Searchers. am vazut filme in care erau tratati cu mai mult respect si consideratie. asta e motivul pt care nu m-am putut bucura pe deplin de acest film...e prea multa politica, prea mult rasism, prea multa superioritate si prea putin echilibru in el.
altfel, The Searchers este un film frumos, pitoresc, atragator si amuzant. nu este el primul film western, dar parca reuseste sa adune mai toate laitmotivele acestui gen.
nu i-am data nota pt ca nu ma pot hotari daca sa-i dau 8 pt ceea ce am vazut sau 5 pt ceea ce am inteles.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!