miercuri, decembrie 26

1408 (2007)


1408 (2007) e un film horror, de groaza. am realizat ca eu nu prea am vazut filme d'astea. inafar' de The Exorcist (1973) nu-mi amintesc sa fii vazut vreun alt film cu fenomene paranormale. adevaru' e ca nu prea ma dau in vant dupa genu' asta de filme. si stiu si de ce: ca sa-mi placa un film el trebuie sa poata fi transpus in realitate ori sa aiba o logica solida. cum la filmele paranormale prima regula nu prea poate fi aplicata, ramane cea de-a doua.
in cazul lui 1408 nu prea am avut de ce sa ma plang. o singura chestie n-am priceput-o. de ce Mike Enslin (John Cusack) se sperie atat de tare dupa ce ii cade fereastra pe mana?! el, ditamai distrugatoru' de mituri paranormale se sperie de o zgarietura intr-atat incat sa-si abandoneze misiunea? nu prea mi se pare ok. ţipă, se vaicareste si spune incontinuu "gata, renunt!", ca apoi sa loveasca in usa cat poate el de tare cu mana la care tocmai se lovise. faza asta nu prea da bine la credibilitatea personajului.
cam asta ar fi singura obiectie pe care am s-o fac filmului. in rest, e un film horror ok. adica are faze care te baga in sperieti, care te fac sa zici "oh shit!", iar actiunea e de asa natura ca te face sa te intrebi "asta se petrece in real sau in imaginar, hmmm...?".
1408 e o camera de hotel in care multe lucruri spooky s-au intamplat. Mike Enslin face pe dracu'n patru ca sa se cazeze in camera asta si in loc sa dea de dracu' da de fie-sa, fata lui cea care murise. in camera se vor intampla tot felul de chestii ciudate si paranormale. dar, ele chiar se intampla in camera sau in mintea personajului? toate fazele astea mi-au lasat impresia ca ele ar fi de fapt refulari ale suferintei pierderii fiicei sale. si tind sa cred ca asa este.
chiar daca e un film de groaza nu m-a speriat mai deloc. adevaru' e ca nu l-am vazut noaptea, cand era mai propice pt el, ci dupa-amiaza :D i-am dat nota 7.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!