joi, aprilie 9

Machuca (2004)

filmu' asta, Machuca (2004), e despre viata politica si cea sociala din Chile in anii '70. nu este un film politic si nici nu analizeaza evenimentele care s-au intamplat in acei ani, el doar le prezinta obiectiv cu ajutorul a trei copii, eroii filmului. copiii astia vor sa se joace, sa invete si sa se distreze, insa politica le influenteaza vietile chiar daca ei n-au nici o treaba cu ea, ii invrajbeste si ii dezbina. cam asta e povestea filmului in cateva cuvinte, iar concluzia se intelege de la sine: politica e de rahat si toti oamenii sunt egali.
ideea filmului m-a incantat, intrucat mi se pare faina antagonia dintre copilarie si tot ceea ce tine de viata sociala si politica. numai ca filmul mi s-a parut a fi cam ciudat. parea a fi un film inteligent, facut cu cap, cu subtilitati...numai ca n-a fost tot timpul asa. a avut niste faze destul de tampe si deloc coerente cu actiunea care m-au scos din ritmul vizionarii si m-au indepartat de film. nici scenariul si replicile nu au fost foarte bine inchegate astfel incat sa formeze un tot unitar, s-au rostogolit precum o minge cu protuberante care nu poate sa ruleze uniform.
cel putin asa mi s-a parut mie filmul, ca io am observat chestiile astea. el nu ar fi un film urat si nici de ocolit.
i-am dat nota 7!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!