luni, martie 9

Cerro Torre: Schrei aus Stein (1991)

de cand ma stiu am avut o fascinatie pt filmele cu munte si cataratori, poate chiar una innascuta. habar n-aveam eu ce e aia munte si cu ce se mananca cand ma uitam la K2 (1991) si visam sa fiu acolo.
de data asta am vazut Scream of Stone, un film despre doi cataratori ambitiosi si orgoliosi care vor sa cucereasca varful Cerro Tore, un varf foarte dificil de escaladat pt ca ascensiunea se face complet pe verticala. unul este un catarator de panou, campion mondial, un bun atlet care se poate urca oriunde daca are 4 cm de sprijin, iar celalalt este un experimentat montaniard ce are la activ toate varfurile de peste 8000 m.
filmul nu a fost atat de antrenant pe cat mi-as fi dorit si nu am vazut atat de mult munte pe cat mi se parea normal, dar am vazut niste scene de escalada care m-au lasat cu gura cascata si cu picioarele tremurandu-mi (nu mi-e frica de inaltime, ci mi-e frica sa nu cad de la inaltime). foarte tari cascadoriile sau cel putin cel care a tinut camera in mana a stiut cum sa manipuleze imaginea astfel incat sa te umple de adrenalina.
per ansamblu filmu' e ok, chiar daca nu exceleaza, muntele in sine fiind cel care ii mareste cota, dar are un final de tot rahatul. se termina brusc, se termina prost si in cel mai neverosimil mod.
i-am dat nota 7!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!