sâmbătă, februarie 21

Les invasions barbares (2003)

Les invasions barbares (2003) a castigat in 2004 premiul Oscar pt Cel mai bun film strain. de ce?...ca io unu' n-am prea inteles. am aflat asta cand deja vazusem filmul si aveam impresia ca ar fi putut fi un film de arta, dar a fost doar un film cu un subiect interesant tratat intr-un mod obisnuit sau cel putin, voit obisnuit.
filmul este despre un om bolnav de cancer care isi traieste ultimele zile si amintiri. totusi, situatia nu este dramatica, adica nimeni nu plange, nimeni nu se vaita si asta pt ca omului respectiv i-a placut si ii place viata pana la ultima suflare si nu vrea sa-si inunde in lacrimi zilele ramase. fiul sau il ajuta sa aiba amintiri placute despre ultimele clipe aducandu-i prietenii alaturi, dandu-i heroina ca sa-si linistesca durerile, aranjandu-i o camera buna la spital, ducandu-l in locuri frumoase. frumos mod de a-ti incheia viata, nu?
sincer sa fiu, habar n-am care a fost scopul filmului sau care ar fi trebuit sa-mi fie impresiile dupa vizionare, caci n-am simtit filmul sa fie intr-atat de puternic incat sa-mi lase niste sentimente profunde. de aceea m-a si mirat faptul ca a primit un Oscar si m-a facut astfel sa fiu mai reticent la castigatorii acestui premiu.
nu m-am simtit mai plin de viata, nu am dezvoltat empatie pt personajul bolnav, nu am fost invidios pe felul in care isi incheie viata, nu am plans cand acesta a murit. am fost fascinat doar de personajul fiului sau, un baiat foarte descurcaret (dar asta pt ca se baza pe portofel...) si ager la minte, interpretat foarte bine de actorul care l-a jucat. in rest, mai nimic remarcabil la acest film. intr-adevar, totusi, povestea este una frumoasa si exploatata asa cum se cuvine de catre un regizor bun ar fi dat un film mare. singura secventa cu adevarat artistica a fost ultima imagine care i-a aparut in minte bietului om, o femeie cu coapsele dezgolite intr-un film alb-negru, imagine care l-a urmarit toata viata si care l-a facut sa adore femeile.
i-am dat nota 7!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!