duminică, martie 9

No Country for Old Men (2007)

oare ce-as putea eu spune despre No Country for Old Men (2007)?
mi-au trebuit vreo 8 zile ca sa-l vad. nu ca ar fi un film lung sau greu de priceput ci, la prima vizionare, eram atat de obosit incat riscam sa adorm cu TV aprins. am oprit asadar vizionarea si am amanat-o pt o alta-data cand ma voi simti mai energic si in stare sa-l termin. asta s-a intamplat adineauri.
am avut o revelatie: filmul ar fi putut fi facut si de Tarantino, caci are ceva din nebunia lui, din spiritul lui cinematografic...personaje ciudate, vorbe cu talc, actiune alambicata. bine, filmu' asta nu e foarte incurcat, dar are un ritm atat de lent incat uiti de la mana pan' la gura care cum e faza si te trezesti ca nu pricepi nimic. mie asa mi s-a intamplat...nu stiu altii cum s-au descurcat, ca vad ca am vorbit la modul general.
ce m-a atras in primul rand la acest film e chiar ritmul foarte slow de care am vorbit mai devreme si care m-a impins spre acel somn de care am pomenit la inceput. adrenalina si emotiile pe care le simti cand vezi cum se desfasoara actiunea vin din insusi intamplarile care au loc si nu din vreun efect sonor ori vizual. as putea spune ca ce se intampla e oarecum natural, insa nu am avut niciodata de-a face cu arme de foc, mexicani, droguri, criminali nebuni si multi bani, asa ca ma abtin. in alcatuirea acestui film bun, caci este un film bun, pe langa ritmul cel lent si de mare efect trebuie sa mai adaug personalitatea personajelor si jocul actorilor care le-au personificat. personajele si actorii deopotriva sunt cat se poate de faini, de atragatori si de buni. fiecare personaj are cusurul lui, personalitatea sa care-l diferentiaza de ceilalti si totodata prostia fara de care el nu ar avea farmec. adica personajele au si bune si rele, nu exista super-eroi ci doar oameni obisnuiti care se intampla sa faca lucruri pe care alti oameni nu le-ar face in mod obisnuit.
o alta chestie interesanta e ca filmul asta nu are morala. dupa ce am vazut finalul mi-am dat seama de asta. la ce se refera titlul? pt ce a fost facut acest film? care e faza? in mod sigur ca nu am ajuns eu pana in esenta povestii si trebuie asadar sa-l revad cu o mai mare atentie.
filmu' asta nu e pt fanii popcorn. fratii Coen nu sunt prosti deloc si fac filme bune pline de subantelesuri care nu ies la iveala din prima. chiar daca pe multi i-a pus sau ii va pune in cur finalul si tot ceea ce a fost pana la el, acest film nu este deloc unul prost. e ca si femeia, tre' sa te tii mult de capu' ei pana sa intelegi ce vrea de fapt :D
i-am dat nota 9!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

fii sincer(a)!